Overzicht

“Computer Profile verbindt technologiebedrijven met hun doelgroepmarkten op een snelle en effectieve manier door een database aan te bieden van hoge kwaliteit, inzichten in markttrends te geven en door het aanbieden van demand generation programma’s.”

Uuuhhhhmmmm… sorry wat? Inderdaad, ik moest er ook heel even over nadenken voor ik begreep waar deze organisatie haar geld mee verdiend. Vanwege schaarste op de arbeidsmarkt binnen hun branche, ben ik een aantal jaar geleden in contact gekomen met Jasper Fransen, hij houdt zich o.a. bezig met de werving&selectie binnen Computer Profile. Inmiddels weet ik dat ze een strategische marketingpartner zijn voor technologiebedrijven door data om te zetten in business. Alle relevante doelgroepinformatie wordt continu gevalideerd en ververst met als resultaat waardevolle en inzichtelijke IT- en Telecom data. Hiervoor zoeken ze regelmatig mensen met hbo-niveau die deze informatie telefonisch weten in te winnen.

Tot dan toe hadden ze nog geen ervaring met mensen uit de toenmalige WWB, huidige Participatiewet, want helaas hangt er nog altijd een stigma aan vast. Wegens het dringende personeelstekort ontstond er een opening en dit bleek een schot in de roos! De een naar de andere werkzoekende stroomde uit naar betaald werk. Jasper: “Het maakt ons niet uit wat voor werkervaring iemand heeft of hoe oud ze zijn. De juiste motivatie en natuurlijk een passend werk- en denkniveau zijn het meest belangrijk. Maartje helpt ons verder te kijken dan alleen naar een CV want dat zegt niet altijd alles.” Jaspers collega, Monique Zwart, vult aan: “Vandaar ook dat wij vaste standhouder zijn op de Banenbeurzen van WSP WerkLink. Juist om die eerste indruk op te doen zonder vooroordelen. Hierdoor hebben wij mensen kunnen selecteren die we waarschijnlijk op basis van alleen een CV nooit gesproken zouden hebben.”

“Maatschappelijke verantwoordelijkheid staat nu zeer centraal bij onze organisatie. Computer Profile streeft ernaar een modern bedrijf te zijn dat transparant is en verantwoordelijkheid neemt voor haar omgeving. In ons MVO-plan volgen wij de internationale ISO 26000 richtlijnen. Ons MVO-team stelt continu prioriteiten, doelen en acties om bij te dragen aan deze doelstellingen”, aldus Tamar Biersma. Tamar richt zich op het HR-beleid binnen Computer Profile en streeft niet alleen omdat het in het MVO-plan staat naar een inclusieve arbeidsmarkt maar vooral vanuit het menszijn. Een betere motivatie bestaat er niet! Vandaar dat wij ook Computer Profile nu tot onze ambassadeurs mogen rekenen.. en zij andersom gezien ook ons!

Meer blogs lezen van Maartje Franssen over haar werk als Adviseur van WSP WerkLink.